Aug 30, 2021

dilema

im getting stress out thinking of gaji,kerjaya yang tak maju-maju.
di usia ni gajiku patut disekian harga.tapi masih stuck di takuk itu sahaja.

bukan menidakkan rezeki.memang banyak sangat dah nikmat yang Allah bagi.
tapi rasa useless sangat.tambahan bila ada masa nak reward diri sendiri jadi berkira-kira.
end up takde pun reward tu.

orang terdekat keep pushing,blaming me.cakap aku yang pilih kerja ni.so hadap la.
korang bayangkan,fresh grad,takde pengalaman langsung,nak taknak terpaksa terima apa je job offer for the sake of experience. i wish i can decide whatever i wanted to do tanpa ambil kira pandangan orang lain.dari kecik rasa hidup dikawal.nak sekolah apa,jurusan apa,pegi sekolah ni tak boleh,ambil jurusan ni tak boleh.dan aku pun tak boleh nak salahkan orang lain sebab aku sendiri tak firm dengan pendirian.

rasa hilang keyakinan diri sangat-sangat.
or
adakah aku je yang overthinking?
taking things too personally?

haih.
Hasbunallah wanikmal wakil..
Allah sebaik-baik pelindung..

moga Allah tunjukkan jalan...
aku bahagia..
aku bersyukur..


No comments: