Aug 15, 2021

Sikap dan Habit

 sambil scroll FB tersentak dengan satu status yang dimuat naik oleh ahli motivasi Syed Faisal Harmony.all this while memang follow kerana beliau banyak menasihati tentang hubungan suami isteri.

walaubagaimanapun, status FB beliau yang berbunyi seperti ini :

Duduk 'bersahaja' pun boleh jadi habit 2 bulan akan datang. habit 'pasif' yang bawa kepada 'rasa malas'. Be concious.Memori anda merekod eveything. even dalam bilik ai,dia 'ada'-lovesage-

memang selama ni rasa aku terlalu taking my own sweet time. entah la..when getting older, aku rasa dah takde enthuism nak buat apa pun.mungkin aku rasa aku dah takde peluang untuk spark the glitter inside so i keep in denying.hidup dalam comfort zone.takde kemajuan dalam diri.in fact, aku just follow the flow.

mendengarkan keratan ayat Syen Faisal ni, aku kena buat habit yang berfaedah. antaranya :

Kerohanian :

  • bangun pagi sebelum subuh
  • lazimi solat sunat
  • amalkan solat sunat tahajjud
  • mengaji setiap hari
  • istighfar dan selawat whenever possible
  • nak read books
Fizikal
  • exercise or YOGA everyday
  • appreciate tubuh badan

No comments: